čtvrtek 25. června 2015

Apetit piknik 2015

Svátek všech milovníků jídla, všech jedlíků, milovníků sladkého i slaného, všech labužníků a kulinářů -  to je den, kdy se koná Apetit piknik!
Tento ročník se konal na Grébovce, odkud je nádherný výhled na Prahu.
Bohužel - stejně tak jako loni touhle dobou, bylo počasí spíš aprílové - chvíli svítilo slunce a bylo horko, pak se zatáhlo, začal foukat vítr a v jednu chvíli i pršelo, ale zvládli jsme to!










Miluju jídlo. Ale kdo by ho nemiloval?! Miluju ho ochutnávat, vařit, fotit, kupuju si časopisy o jídle.. vlastně nad ním i dost často přemýšlím :) Dost velkým důkazem je i to, že jsem si kvůli téhle akci vzala dva dny volno z práce. Abych mohla jíst a jíst a jíst a pak padnout přejedená na deku, hihi :)

A takový piknik, no co vám budu povídat... Tady stánek s jídlem, tam stánek s jídlem, všude to voní a láká vás to a taky to krásně vypadá.. Ách!

Nemohla jsem se dočkat, až zase ochutnám nové věci.
Apetit piknik je báječný v tom, že na jednom místě si můžete dát dobroty všeho druhu. Můžete ochutnat slané, sladké, pálivé, studené nebo teplé, netradičně spojené chutě nebo oblíbenou klasiku.

Já jsem ochutnala spoustu báječných jídel.
Naprosto mě uchvátili Choux, což jsou malé bochánky z odpalovaného těsta, které jsou plněné slaným karamelem, od Renaty z blogu Pozvání na cesty.
Neodolala jsem sušenkám cookies s čokoládou a s kousky slaniny - čtete správně! Rozhodně je vyzkouším doma.
K jednomu stánku jsem se ještě vrátila, a to k Nebespán café/bar, kde kromě sladkostí prodávali venkovský chléb s kachní paštikou a švestkovou salsou, který mi moc chutnal. A jejich pralinky s malinovou náplní byly doslova na jazyku se rozplývající.
Moc mi chutnal burger, který si dal přítel. Stánek Agotom nabízel kromě vynikajících burgrů s lososem také rybí klobásy.
Naprosto vynikající byla i klobáska Salsiccia od TO MUSÍTE MEAT! Obsahuje totiž kromě vepřového masa ještě červené víno, česnek, fenykl a čtyřbarevný pepř.
Přítelovi nejvíc chutnalo hovězí bourguignon (čti "borgiňón") u stánku Nebespán a vietnamská bageta Banh-mi-ba.
Ochutnali jsme ještě spoustu dalších věcí, ale snad už si na ně na všechny ani nevzpomenu.. a když, tak bohužel už nevím z jakého stánku byly. Dodám snad jen, že celý den jsem večer dovršila skvělým čokoládovým dortem s karamelovým krémem - vynikající sladká tečka!
Trošku mi na letošním pikniku chybělo třešňové pivo z pivovaru Kocour, ale nahradila jsem ho jahodovým ciderem :)

Neubráním se srovnání s minulým rokem a musím říct, že ten byl, alespoň pro mě, lepší. Nepršelo a večer hráli mí milovaní Tata Bojs a prostě to tak nějak bylo poprvé a tím pádem krásné a nové a nepoznané.. Ale i tento rok jsem si to moc užila!

Pokud jste někdy přemýšleli, že byste tuto nebo podobnou akci spojenou s jídlem navštívili, rozhodně neváhejte! Jak už jsem zmínila na začátku - na jednom místě ochutnáte tolik věcí, že se vám o nich ještě bude zdát!

A teď už si vychutnejte hromadu fotek, které vás možná nalákají a třeba i inspirují :) A rozhodně nepřehlédnete i psí návštěvníky, kterých bylo na Grébovce hodně :)






































Žádné komentáře:

Okomentovat